Klubben

Sandnes Diskgolfklubb er en idrettsklubb som jobber for å fremme Disc Golf som sport i Sandnes og omegn. Vi er en av Norges største diskgolf klubber med over 470 medlemmer(pr. 31.12.2022) . Klubben drifter Sandnes Diskgolf Park, en 25 hulls disc golf bane som ligger i området rundt Interpadel på Varatun i Sandnes. Banen er av flere i distriktet som er åpen for alle som ønsker å prøve diskgolf, og man trenger ikke medlemsskap i klubben for å spille. Ved turneringer og medlems arrangement, har derimot deltakere førsterett på spill på banen.

​

Er du interessert i å å drive aktivt med diskgolf, lære av erfarne spillere; meld deg inn i Sandnes Diskgolfklubb.

Our Mission
stiftelsesmoete.jpeg

Klubbens historie

Klubben ble startet 27.11.2015 av Egil Sætren sammen med Jarle Levin Bærøy, Remi Kvalvik, Svein Harald Grønås, Tori Andersen, Jørn Ekmann og Simen Somby Martiniussen. Banen ble bygget i løpet av vårparten 2016 og hadde allerede sin første turnering den samme sommeren 29.07.2016 (Sandnes Open).

Our Mission

Vår misjon

Vår misjon er å støtte veksten av sporten diskgolf ved å introdusere, lære bort og fremme regler, verdier og teknikker som er viktige for alle spillere uavhengig av alder og ferdighetsnivå.

klubb9.jpeg
klubb14.jpeg

Vår visjon

Vår visjon favner alle: DISKGOLF FOR ALLE - glede, drømmer og fellesskap.

​

Diskgolf for alle er hovedbudskapet for vår aktivitet, forsterket av det emosjonelle uttrykket glede, drømmer og fellesskap.

Vi trenger din støtte!